Als sneeuw voor de zon verdwenen

9 februari 2015 - Borås, Zweden

Oei! Tot mijn grote schrik zie ik dat het alweer twee weken geleden is dat mijn laatste reisblog heb geschreven, terwijl ik mijzelf had voorgenomen toch iedere week een verhaal online te zetten. De tijd gaat hier ook zo ontzettend snel (ja dat zeg ik nu al).

Vorige week zaterdag zijn we naar Göteborg geweest. Hele leuke stad en met een uurtje in de bus goed te doen. de Swebus is een touringcar die van Stockholm naar Göteborg rijdt en laat die bus nou ook een stop maken in Borås! Voor SEK 69 (dus ongeveer 7 euro) kun je met een luxe touringcar inclusief wifi en stopcontacten van Borås naar Göteborg. Ideaal dus!

Na een aantal weken van grijze en regenachtige dagen is er vorige week ook eindelijk veel sneeuw gevallen. Dit is hoe ik Zweden dus had voorgesteld. Al moet ik eerlijk toegeven dat 'als sneeuw voor de zon verdwenen' op dit moment meer van toepassing is. Afgelopen weekend hebben we eindelijk kennis mogen maken met de Zweedse zon en blauwe lucht. De sneeuw is nu helemaal weg uit de binnenstad en het is een soort van 'warm' (ja, dit land blijft me iedere dag weer verbazen), maar alles beter dan regen! Ik hoop dat dit weer nog even aanhoudt, want een beetje zonneschijn kunnen we wel gebruiken in Stockholm.

Ja, Stockholm. Aangezien deze week een soort van voorjaarsvakantie is voor de Zweden, hebben wij ook een aantal vrije dagen. Precies genoeg vrije dagen om een uitstapje te maken naar Stockholm! We vertrekken woensdagmiddag met de Swebus (alleen dan dus de andere kant op) en hopen eind van de dag aan te komen in Stockholm. Zondagochtend vertrekken we weer huiswaarts en laat ik jullie zo snel mogelijk weten hoe de hoofdstad hier is!

Voor nu moet ik eerst beter worden aangezien ik dit weekend met koorts in bed heb gelegen. Na drie dagen koorts, wou ik vandaag naar ' de nurse'. Dit is een verpleegster op school waar je terecht kunt met medische problemen. Zij kan je ook bijstaan als je eventueel naar een dokter of het ziekenhuis moet. Maar helaas had 'de nurse' ook vakantie. Natuurlijk fijn voor haar, maar iets minder voor mij. Uitzieken is nu de oplossing en hopen dat ik weer topfit ben woensdag, om vervolgens weer verder te gaan waar we mee bezig waren; reizen, feesten en vooral heel veel plezier maken!

Love!

1. Ad Huetink:
    10 februari 2015
    Wat een leuk verhaal. Fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Grad