Back to school

26 januari 2015 - Borås, Zweden

De allereerste schoolweek in Zweden is een feit! Het is me erg meegevallen en ik denk dat de rest van de weken dan dus ook goed gaan komen. Wel moet ik ontzettend wennen aan de lessen die drie uur duren! Als de laatste les dan om half 5 is afgelopen ben ik het ook wel zat.

Vrijdag heb ik mijn eerste les Zweeds gehad en dat was ontzettend leuk! Natuurlijk beginnen we bij het begin, maar ik voel me al een echte Zweedse, vooral ook omdat de Mexicanen vinden dat ik heel erg lijk op de mensen hier. Tja, met blond haar en blauwe ogen lijk ik als Nederlander net zoveel op een Zweedse, als een Chinees op een Taiwanees (die Aziaten kan ik ook nog steeds niet uit elkaar houden).

Gelukkig hadden we afgelopen week nog veel feestjes en activiteiten van de introductie, waardoor ik school snel vergeten ben haha. Het voelt hier echt als vakantie; gevaarlijk, want er moet natuurlijk ook nog iets aan school worden gedaan. Maar de afwisseling van school en feesten bevalt me zeker! Helaas hadden we afgelopen zaterdag het laatste feest van de introductie, waardoor het feesten nu even op een lager pitje wordt gezet (voor drie dagen dan, want donderdagavond staan we weer in de club).

Het echte leven gaat zo langzamerhand weer beginnen. De Zweedse cultuur en taal worden steeds normaler en ook de dagen krijgen weer een ritme. Natuurlijk ga ik me hier echt niet vervelen, aangezien we veel plannen hebben om leuke tripjes te maken. De reis naar Lapland staat op de planning voor 12 Maart, dus ik heb zeker nog wat om naar uit te kijken!

Hej då!