Seabattle

15 april 2015 - Borås, Zweden

Nou, ik ben weer heelhuids teruggekeerd hoor! Meer dood dan levend, maar dat was te verwachten. Maandagochtend zijn we vanuit Borås om kwart over 7 vertrokken naar Stockholm. Aan het begin van de middag kwamen we aan in de haven van Stockholm. Het avontuur kon beginnen! Een immens cruiseschip lag op ons te wachten. Iedereen was natuurlijk nog vol energie, dus er werd volop gezongen onderweg haha.

Na een strenge controle (waar ik als Nederlandse met ons stereotype drugsdealers natuurlijk als enige werd uitgepikt), konden we aan boord. We hadden 4 persoons kamers. Of naja, kamertjes. Het was ontzettend klein, maar gelukkig hebben we ons gered.

Na de boot een beetje verkend te hebben, hadden we om half 6 een gratis buffetdiner (inclusief gratis drank). Ontzettend lekker met heel erg veel vis (ja dat krijg je dan op een boot). Hier werd de toon al meteen even gezet voor de rest van de dagen, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

's Avonds/ 's Nachts hebben we lekker gefeest. We waren ontzettend verstandig niet tot de vroege uurtjes door te feesten, omdat we de volgende dag ook graag nog iets van Tallinn mee wilden krijgen. Op dinsdagochtend werden we met een vrolijk melodietje door de intercom gewekt (met daarna een uitleg in duizend talen hoe laat we zouden aankomen in Estland). Het was erg winderig in Tallinn, maar dat mocht de pret niet drukken.

Eerst hebben we een goed ontbijt gehad in een gezellig restaurantje om de dag goed te beginnen. Daarna zijn we door het oude gedeelte van de stad gelopen. Heel mooi! Er zijn nog veel gebouwen overgebleven uit de Middeleeuwen. Dit hebben ze in de stad tot uiting laten brengen door ook veel mensen in Middeleeuwse kleding te laten rondlopen. Erg leuk!

Toch moet ik zeggen dat het erg rustig was voor een hoofdstad. In heel Estland wonen maar 1,3 miljoen mensen, waarvan 400 000 in Tallinn. Geen wonder dus dat ik het gevoel had dat het vakantie daar was, want er waren ontzettend weinig mensen op straat.

Na de stad een beetje te hebben verkend, hebben we nog een fika gehouden (ja ook in Tallinn houden we onze Zweedse tradities in stand). Aan het einde van de dag hebben we nog lekker gegeten bij Vapiano. Om 18.00 uur vertrokken we weer met onze partyboot naar Stockholm.

Na eerst even een dutje te hebben gedaan, werd het feesten weer voortgezet in de karaokebar. Een paar optredens later besloten we de dansvloer maar weer eens uit te proberen. Nu moet ik eerlijk toegeven dat we deze nacht/ochtend wel hebben doorgehaald, maar dit met een goede reden; de zonsopgang! Ontzettend mooi om de zon te zien vanaf het water. Echt fantastisch! Toen de zon was opgekomen heb ik nog snel even een paar uurtjes geslapen. We werden helaas alweer snel gewekt door de vrolijke intercom en was het tijd om alle spullen te pakken. 's Ochtends om kwart over 10 kwam de boot weer aan in Stockholm en zetten we voet aan wal.

De reis zit er helaas alweer op. Ontzettend gezellig gehad de afgelopen dagen, waarin ik ook heel veel Nederlanders heb ontmoet. Blijkt dus dat Annabeth en ik niet de enige Nederlanders zijn hier in Zweden ;) (al voelt het soms wel zo). Moe maar voldaan kruip ik zometeen dus lekker mijn eigen bedje weer in :). Een beetje slaap kan ik wel gebruiken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl