Weer een week voorbij

5 maart 2015 - Borås, Zweden

Precies over een week rond deze tijd zit ik in de bus naar Lapland. Net nu het hier ontzettend mooi weer wordt (jaaaa, eindelijk!) vertrek ik naar het échte hoge noorden met -20 graden en dikke pakken sneeuw. Maar dat neem ik voor lief voor 5 dagen, aangezien we onwijs gave dingen gaan doen; sleeën met huskyhonden, rondcrossen op sneeuwscooters, het ice hotel bezoeken en als kers op de taart naar een rendieren boederij! Hoe cool (letterlijk en figuurlijk) is dat! Je begrijpt natuurlijk wel dat ik heel erg naar uit kijk.

Al leef ik de afgelopen dagen helaas met het (voor de mensen die mij goed kennen) tentamen stress syndroom. Het is zoiets als: huisgenoten die vertellen hoe weinig tijd we nog maar hebben voor de tentamens, zelf denken dat we nog tijd ZAT hebben, vervolgens in de stress schieten, veel te laat beginnen met leren en, nouja, het einde kun je zelf wel invullen. Gelukkig heb ik mezelf bijeen geraapt en de feestjes en leuke activiteiten afgelopen dagen op een lager pitje gezet (op een paar na dan).

Zaterdag was Caroline, mijn huisgenootje jarig. Dat hebben we vrijdagavond even goed gevierd in de pub. Ook hebben we voor haar nog een Duits/Nederlandse butterkuchen gebakken, (duits recept, nederlandse uitvoering) inclusief kaarsjes.

Verder hebben we dit weekend ingevuld met het verwijderen van alle ziektebacteriën in ons huis, aangezien we alledrie helemaal klaar waren met verkouden en ziek zijn. We hebben een grote voorjaarsschoonmaak gehouden en het hele huis ontsmet. Het lijkt te werken, want tot nu toe gaat het nog steeds goed! Zelf voel ik me eindelijk ook weer beter. Zonlicht en fluitende vogeltjes helpen daar zeker aan mee.

Gisteren hadden we nog een leuke (educatieve) activiteit op school. We werden rondgeleid door de Textile Showroom. Dit is een gedeelte in de school waar je alle nieuwe smart textiles kunt vinden. Echt geweldig! Regenjassen die veranderen van kleur als ze nat worden, pakken die spieren kunnen 'besturen' bij spastische mensen of gordijnen die licht geven in het donker. Dit is nou de reden waarom ik technisch textiel studeer. Er zijn zoveel dingen mogelijk! Dat motiveerde me nog meer om daarna de boeken weer in te duiken, want tja, die tentamens zal ik toch moeten halen!

See you!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade