Min helg

30 maart 2015 - Borås, Zweden

Hej!

Jag gillar helgen. Jag har så mycket fritid på helgen. Jag vaknar klockan nio på lördagar och jag stiger upp direkt. Jag äter yoghurt till frukost och dricker ett glas mjölk.

På lördagar går jag på gym. Jag tränar från klockan tio till klockan tolv. Jag äter lunch med min kombos på en lite restaurang klockan halv ett. Jag äter till lunch en smörgås och en soppa. Min kombos äter ofta köttbullar med potatis.

Jag brukar träffa kompisar efter middagen. Vi går ofta på bio eller konsert. Jag älskar popmusik! Vi går sällan på opera och teater. Vi gillar inte opera och teater.

Jag vaknar klockan elva på söndagar och stiger upp klockan halv tolv. Jag brukar läsa böcker och tidningar på söndagar. Jag skriver en blogg på eftermiddagen.

Jag går ofta på restaurang med vänner. Jag äter sällan middag hemma på söndagar. Jag tittar på teveserier efter middagen.

Klockan åtta börjar mitt favoritprogram. Det heter 'Familjen Kardashian'. Jag chattar ofta med en väninna i Nederländerna. Jag går och lägger mig klockan halv elva och somnar direkt.

Hej då!

Wie als eerste de complete correcte Nederlandse vertaling van mijn Zweedse tekst kan geven, wint een Zweeds pakket!

(Klein detail: voor deze tekst heb ik een B gehaald op mijn examen. Dat is ongeveer een 8,5. IK STUDEER HIER DUS NOG WEL WAT ;))