Inpakken & afscheid

11 mei 2015 - Borås, Zweden

Mijn kleding is ingepakt, mijn dekbed in een tas, schoenen in een koffer. Alle spullen staan beneden om te vertrekken. Ja mijn spullen inderdaad, zelf blijf ik gelukkig nog een paar weekjes! Helaas heb ik mijn vliegticket geboekt en kunnen jullie mij officieel terug verwachten op vrijdag 5 Juni.

Omdat ik met de auto ben gekomen (en zo'n beetje mijn hele hebben en houwe mee heb gesleurd) en met het vliegtuig terug ga, ontstond er een klein logistiek probleem. Gelukkig heeft een collega van mijn moeder een deel van de spullen meegenomen naar Nederland (zij en haar man reizen vaker naar Zweden en waren toevallig in de buurt).

Ontzettend raar om al spullen in te pakken met de gedachte dat ik over een paar weken weer in Nederland ben. Om precies te zijn; 3 weken en 4 dagen. Natuurlijk vind ik het weer super leuk om iedereen terug te zien, maar het gevoel is heel dubbel. Dat ik hier mijn hele leven dat ik in mijn eentje heb opgebouwd, moet achterlaten is een apart gevoel.

Gelukkig kwam mijn lieve zusje vorige week nog even een bezoekje brengen en heeft van mijn Zweedse leventje geproefd. De eerste dag ging meteen van start met een party. Nu waren we van plan de plaatselijke club te bezoeken (natuurlijk!), maar dat liep even anders. Op 30 April vieren de Zweden 'Valborg'. Na wat research kwam ik erachter dat dan het begin van de Lente/Zomer wordt gevierd en is iedereen op 1 Mei vrij (dit ook i.v.m. de dag van de arbeid). Overal grote feesten en een vreugdevuur in het park. De Zweden dachten dus hetzelfde als ons; Partyen!!!! Daardoor hebben we een half uur in de rij gestaan voor de club en nog steeds geen centimeter opgeschoven. Uiteindelijk hebben we met de groep besloten ergens een afterparty (na de preparty) te gaan houden en was het een geslaagde avond.

Ook was er dat weekend een internationale food market in de stad. Ontzettend leuk! Ik was meteen fan van het kraampje 'Dutch & Delicious'. Daar moest natuurlijk Nederlandse kaas worden gekocht! De marktman kwam uit Hengelooooo en we hadden natuurlijk meteen een klik haha. Toen hij met een Grolsch biertje aankwam voor zijn Duitse collega, was het feest natuurlijk helemaal compleet. Heel even waande ik me weer in Nederland en dus meteen een stukje pestokaas gekocht!

Op zaterdag hebben we lekker met z'n tweeën geshopt in Göteborg. Zondag brachten we een bezoek aan het meer en op maandag, tegen het eind van de middag, vertrokken we weer naar het vliegveld. Esther was ook in love met Zweden, alleen die taal beviel haar niet. (Die rare klanken, je kunt er geen touw aan vastknopen!). "Tot over een paar weken!" was ons afscheid.

En gelukkig heb ik nog een paar weekjes in het vooruitzicht en daar gaan we natuurlijk het beste van maken! Met een Braziliaans en een Duits diner in het vooruitzicht, een dag dat we gaan kanoën op het meer, feestjes en nog veel meer leuke dingen, vermaak ik mij de laatste weekjes nog heel goed.

Zie jullie snel!